Ga naar de inhoud

Klacht indienen

U kunt een klacht indienen als u ontevreden bent over een medewerker of bestuurder. dit doet u online of schriftelijk. Een klacht indienen via de mail is niet mogelijk. 

Let op: gebruik de groene knop 'online regelen' alleen voor een klacht over een medewerker of bestuurder. Als u een klacht of melding heeft over de openbare ruimte (scheef paaltje, kapotte stoeptegel, hondenpoep, zwerfvuil of parkeeroverlast), meldt u dit via Fixi.

Dien uw klacht in binnen 12 maanden ná het voorval. Dit doet u online via de knop ‘online regelen’ of schriftelijk naar:

  • Gemeente Teylingen
  • T.a.v. klachtencoördinator
  • Postbus 149
  • 2215 ZJ Voorhout
     

In uw brief zet u:

  • uw klacht
  • de datum waarop u de brief schreef
  • uw naam en adres
  • uw handtekening
  • kopieën van eventuele belangrijke stukken

  • Uw (schriftelijke) klacht moet in het Nederlands zijn opgesteld.
  • Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld, de hoorzitting over uw klacht is besloten.
  • U mag uzelf vertegenwoordigen of dit laten doen door iemand anders, dit hoeft geen advocaat te zijn.
  • Indien u zelf niet aanwezig kan zijn op de hoorzitting, dan kunt u iemand machtigen om u te laten vertegenwoordigen. De machtiging dient van tevoren opgestuurd te worden of meegenomen te worden naar de hoorzitting.
  • Als u zelf heeft aangegeven géén mondelinge toelichting te willen geven, dan ontvangt u geen uitnodiging voor een hoorzitting.
  • In de ontvangstbevestiging leest u over het verdere verloop van de procedure (onder andere de termijnen die in acht genomen worden en wie uw klacht behandelt).
  • Als de gemeente uw klacht niet in behandeling neemt omdat deze niet voldoet aan de voorwaarden, dan stelt ze u hier binnen 4 weken na ontvangst van uw klacht van op de hoogte.
Ga naar het begin