Klacht indienen
U kunt een klacht indienen als u ontevreden bent over een medewerker of bestuurder. dit doet u online of schriftelijk. Een klacht indienen via de mail is niet mogelijk.
Let op: gebruik de groene knop 'online regelen' alleen voor een klacht over een medewerker of bestuurder. Als u een klacht of melding heeft over de openbare ruimte (scheef paaltje, kapotte stoeptegel, hondenpoep, zwerfvuil of parkeeroverlast), meldt u dit via Fixi.
Dien uw klacht in binnen 12 maanden ná het voorval. Dit doet u online via de knop ‘online regelen’ of schriftelijk naar:
- Gemeente Teylingen
- T.a.v. klachtencoördinator
- Postbus 149
- 2215 ZJ Voorhout
In uw brief zet u:
- uw klacht
- de datum waarop u de brief schreef
- uw naam en adres
- uw handtekening
- kopieën van eventuele belangrijke stukken
- Uw (schriftelijke) klacht moet in het Nederlands zijn opgesteld.
- Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld, de hoorzitting over uw klacht is besloten.
- U mag uzelf vertegenwoordigen of dit laten doen door iemand anders, dit hoeft geen advocaat te zijn.
- Indien u zelf niet aanwezig kan zijn op de hoorzitting, dan kunt u iemand machtigen om u te laten vertegenwoordigen. De machtiging dient van tevoren opgestuurd te worden of meegenomen te worden naar de hoorzitting.
- Als u zelf heeft aangegeven géén mondelinge toelichting te willen geven, dan ontvangt u geen uitnodiging voor een hoorzitting.
- In de ontvangstbevestiging leest u over het verdere verloop van de procedure (onder andere de termijnen die in acht genomen worden en wie uw klacht behandelt).
- Als de gemeente uw klacht niet in behandeling neemt omdat deze niet voldoet aan de voorwaarden, dan stelt ze u hier binnen 4 weken na ontvangst van uw klacht van op de hoogte.